Sila klik ye...thanks

Wednesday, November 20, 2013

Risau Pasal Pneumococal & Hirschsprung

Lately Adeeb selalu demam, selalu tu bukan la setiap minggu tapi dalam sebulan mesti ada demam...
Demam sampai  3 4 hari...diikuti dengan selesema dan batuk...
Shawqi tak demam tapi selesema dan batuk...
Masalahnya dia dah pandai tak nak minum ubat...
So memang kene berkuntau masa nak bagi dia makan ubat...

Disebabkan semalam aku terbaca pasal pengalaman mak yang kehilangan anak disebabkan menghidap pneumococal, terus aku rasa takut melampau...
Ni semua gara2 aku terbaca kat blog kawan sepupu aku kat SINI
So apa lagi bertalu2 la aku sms en.Uddin and aak dia pegi klinik

So balik keje bawak Shawqi & Adeeb g klinik memandangkan dorang batuk selesema n adeeb demam tak baik2...bila baca pasal pneumococal lagi la seram aku...
Hasil pemeriksaan doktor dia kata demam selesema n batuk biasa, so bila makan antibiotic akan senbuh...

So aku tanya pasal pneumococal, doktor tu tanya apsal pulak awak tiba2 suspek anak awak penumococal? 
So aku bgtau la apa yg aku baca tu semua n suruh lagi doktor tu pastikan betul ke anak aku takde simptom tu semua? agaknya kalau ikutkan lagi risau aku lebih lanjut mau doktor tu halau aku dari bilik dia kan? haha.

Macam la Adeeb masa lahir dulu kan dia suspected Hirschsprung's disease sampai dia dimasukkan ke NICU seawal usia 3 minggu...masa tu memang tak dapat diluahkan macamna aku rasa...rasa dah hilang separuh nyawa...tapi bila aku tengok n tanya nurse mengenai baby lain yg ada kat NICU tu, aku semakin tabah untuk kuatkan semangat...rupanya ada kes yg lebih berat daripada adeeb antaranya takde lubang dubur & masalah usus yang serius....

So bagi aku semua parents akan risau bila anak dorang kene penyakit yang serius...maybe ada yang kata demam batuk skit dah kecoh...hello, ko takde pengalaman anak atau sedara yang sakit serius boleh la cakap camtu...for me, memang aku concern sangat3 kalau anak aku demam atau setakat flu atau batuk skit2...

Dekat blog yang aku bagi link tu ramai mak2 bagi komen n x kurang jugak bagi komen macam anggap benda tu benda tak penting...orang tu just share perasaan mak kehilangan anak...ergh..x tau la nak cakap...




No comments: