Sila klik ye...thanks

Thursday, March 24, 2011

Dress Code

Salam...

Bersua lagi kita d alam maya.... :)

Kali ni aku bukan nak bercerita atau berceramah...cuma sebagai peringatan diri sendiri dan mungkin juga pembaca blog ni...(ada ke?)

Dress code ni mungkin boleh juga disama ertikan dengan etika berpakaian (sila betulkan kalau aku tersilap)...biasanya d majlis2 rasmi, formal ataupun kenduri kendara yang kita hadiri memerlukan kita mematuhi dress code yang bersesuaian. x kisah la ikut tema ke, kaler ke...

minggu lepas aku menghadiri kenduri cukur jambul jiran ku...anak kitorang lahir pada bulan san tahun yang sama, Dec 2010. Tapi anak dia lahir seminggu awal daripada anak aku...So berbalik kepada kenduri cukur jambul tu, maka kami sekeluarga pun pegi la ke sana...orang sangat la ramai...memula biasa la kan wat tahlil/berzanji...then makan-makan...

Ape yang kurang sedap mata memandang adelah ada tetamu yang hadir berpakaian kurang sesuai...sedangkan bangsa lain boleh pakai sopan, nape tidak kita berpakaian lebih sopan? ada sorang yang bleh la dipanggil makcik datang dengan baju tanpa lengan/sleeveless, dengan selamba macam xde apa2 walaupun semua tetamu memandang dia semacam...mungkin dia kenalan rapat tuan rumah sebab agak mesra bila berborak tapi, agak-agak la kan...datang majlis camtu pakai la sopan skit...baju tu memang la agak longgar tapi sleeveless ok...

Ape2 pun ini peringatan untuk diri aku sendiri...datang mane2 majlis, pakai la pakaian yang bersesuaian...suatu ketika dulu aku x particular sangat tapi kita ni hidup bermasyarakat...mungkin orang x mengata d depan kita tapi di belakang kita, sape yang tau...wallahualam...


renung-renungkan...

No comments: