Sila klik ye...thanks

Tuesday, January 20, 2009

First Angpow & Lion Dance

Pagi2 dah dapat angpow...wah...memang permulaan hari yang baik...ada sorang Chinese Senior Lecturer bagi kitorang angpow...baik la dia, walaupun belum kawen tapi bagi kitorang angpow...wah...sebab bagi angpow terus kata dia baik... ;p

~ini angpow saya~

Hampir kul 12pm camtu baru aku teringat office aku akan ada lion dance...tarian singa la...(itupun sebab aku baru terbaca notice x sengaja... ;p) kan selalu ada lion dance time chinese new year...ada sesapa di sini yang x pernah tengok? ha meh la tengok pix...

2 ekor singa kaler merah & kuning...

Ni kat main entrance..memula dia buat tarian kat dalam bilik our CEO...lepas tu baru ler jalan sana sini...masa ni agak crowded sebab semua student && staff berpusu2 nak tengok lion dance dekat2...macam x penah nampak kan? kalau foreign student tu xpe la jugak... ;p


Ni la antara students yang turut menonton lion dance secara live termasuk la aku...time ni aku dengan geng2 aku gather kat corner, then bila lion tu nak gerak ke our office...cepat2 kitorang follow...seronok lak...lupa tension keje kejap...kejap je la...



Ini time singa2 ni nak masuk office baru kitorang...nampak x gendang cina tu? dulu masa aku kecik, aku suka sangat gendang cina tu...pernah la nak join 40 pemukul gendang cina tu kan...tapi mak aku x benarkan, sebab gendang tu ada campuran kulit babi...so tepaksa la lupakan...banyak lagi hobi lain kan...



~plastic smile~

Semua orang ada pic dengan singa (walaupun sebenarnya background je la...) Aku rasa lepas 2 saat Privena snap pic aku ni singa tu sengaja menari belakang aku so terasa la kan bulu kat costume singa tu tersentuh belakang aku...aku menjerit...wargh...terkejut aku...kurang asam punya singa...

Disamping itu kami mendapat beberapa biji limau mandarin...ntah napa aku x snap..malas ler tu...sepanjang hari, office berbau limau...feel fresh...hehe

No comments: