Sila klik ye...thanks

Friday, June 25, 2010

Luahan puan kecik yang stress

hujan yang turun lebat gila sangat merisaukan.....

sebab nanti jalan akan jammed melampau....

ramai driver yang x sabar nak potong queue....

itu kisah kat jalan raya time jammed.............

***************************************

pulaknye...aku ada meeting kul5pm....x tau abis kul berapa..."your opinion u can keep for urself, but we have a solution for that matter"...tu yang aku malas g meeting...tapi lepas mengomel panjang sibuk tanya opinion orang....setakat nak dengar ko berceloteh baik aku dengar mp3...

banyak benda yang memerlukan Datin sign, tapi dia x masuk pulak hari ni....

lepas tu nanti orang yang x kena mengena akan complain kata department aku buat keja slow...

selidik ke dulu nape slow? staff ade berapa orang?

ada 2 orang je sejak bulan lepas...sekarang dah hampir 2 minggu aku sorang...

aku dkurniakan 2 tangan & kaki...bezanya aku ada pengalaman lebih skit, so sebab tu orang amik kesempatan suruh aku buat macam2 keja yang aku tau walaupun diorang tau buat, tapi diorang perasan boss so keja tu di forwardkan kepada aku...

saya mungkin x layak mendapat best female staff award...tapi saya buat keja saya on time...saya x xde geng2 gossip d ofis...pegi makan jarang berteman, selalu sorang je...

saya balik lambat untuk siapkan report yang urgent walaupun saya dah janji dengan husband saya untuk dinner d luar...tapi...saya tetap kene amuk sebab mereka mahu semua keja siap walaupun bukan sepatutnya duty saya & lebih menyedihkan saya x tau apa2 pasal kes itu...tapi saya cuba juga buat...biasa la kan...kebaikan kita, orang susah nak nampak...tapi kalau ada slack skit...uish...kalau bleh 1 Puchong nak di hebahkan...tu la orang kat ofis aku ni...termasuk pemangku boss tu...perasan CEO...

saya x tahu, sampai bila saya bleh bertahan...kalau la dapat baby then dapat keja lain...best gak tu kan? adakah aku juga akan jadi macam beberapa orang yang masih keja d cni?

pemangku boss itu tahu saya x suka dia...& dia suka cari gaduh dengan saya, suka suruh saya buat keja dia dengan menggunakan nama boss saya time boss saya x ada....

kat sini ramai yang nak berenti, tapi gaji kasi up skit terus x jadi...tapiii gaji saya x naik walau keja hampir pengsan walau mc 2 hari tetap datang untuk siapkan keja yang katanya urgent...yelah...semuanya urgent belaka, xde yang x urgent...

bila kita ada x dihargai, bila orang dah berenti baru sebok nak pujuk itu la ini la....heih...x baik mengeluh...tapi nak cakap kat sapa...rasanya semua tempat keja ada main politik sendiri...

saya x rasa kat tempat saya je jadi camni...maybe kat tempat korang jugak....

ini la situasi d ofis yang saya x faham...macam dialog dalam cerita Bujang Lapok....."Kalau kita jujur, baik hati orang pijak kita, kalau kita tipu, orang sanjung kita"....maaf aku x hafal dialog tu tapi lebih kurang camni la....

1 comment:

Intan and The Boys said...

memang mana2 pon akan jadik macam ni. hanya orang2 yang kuat macam kite je mampu bertahan. but, awak usha2 jugalan peluang lain. kl senang nak tengok peluang lain. ok dear?