Sila klik ye...thanks

Thursday, June 10, 2010

Fobia

Mungkin pada orang lain setakat kene suntik picagari tu xde menda la kan....tapi bagi aku, setakat amik darah secoet pun merupakan perkara yang mengerikan....

Isnin minggu lepas aku g 1st check up...kene amik darah....kiri kanan tangan...nasib baik lepas amik darah bleh terus balik...dalam keta aku nangis sedu sedan....aku rasa sakit sangat sampai tempat akik darah kat tangan tu lebam....hasilnya aku x g keje...

Esoknya aku kena morning sickness yang melampau....muntah2 kat opis sampai x sempat g toilet...muntah kat dusbin tepi meja....dah dekat2 nak tengahari aku call en.uddin ajak dia g klinik...kat klinik tu pun aku dah x bleh tahan...muntah2 jugak.....sekalinya aku kene refer ke hospital....hambik, padan muka aku....

Kene drip...masuk air n ubat....time tu aku dah x rasa malu ke apa, yang aku tau sakit melampau...bercucuran air mata aku even aku x meraung.....nanti orang kata gila ke hapa aku ni dah tua2 pun nak meraung...banyak tempat dorg cucuk nak masukkan drip tu x bleh...aku dah rasa nak pitam dah...last sekali dekat2 tempat amik darah semalam tu jugak yg dorg cucuk...lepas tu aku dah mamai dah...masuk wad, masuk drip,tidur...

lepas tu aku dah berazam xnak kena drip lagi atau amik darah...so makan pun paksa2 jugak even x lapar...makan ubat on time....tapiii....hari Jumaat kene flu pulak...adoi...macam2 betul dugaan Tuhan beri kat aku...

G klinik, doktor bagi ubat flu n batuk...sampai ke hari ini aku x bleh berdiri lama2....rasa nak pitam n sesak nafas...g shopping, jalan skit, duduk, jalan skit duduk....


aku rasa bak amik unpaid leave....& duduk dengan parents...at least ada la orang yang tolong tengok2kan aku...sekarang ni bukan ape, kalau husband aku keje, ha jadi apa2 kat aku, aku sorang la kene harung....hnss...sob...sob...

1 comment:

Intan and The Boys said...

BEB!!!!

CONGRATS awak!
wah...seronok kita baca. awak dah pregnant brape minggu ni?

mabuk2 tu awak kena tahan ye. make sure lepas muntah je, isi perut semula. jangan sampai muntah air je ok! :)