Sila klik ye...thanks

Monday, June 29, 2009

Last 2 weeeks

Aku sampaikan naik hangin sebab cari leave form x jumpa, apa diorang ni makan form ke?

Sampai 2 hari aku cari baru la dapat itu pun boss aku yang bagitau supaya ambil kat department lain...heih...leceh woo...

Aku bukan sesaja nak cuti tapi memang wajib bercuti sebab...

V


V


V


Kat dalam leave form tu aku tulis wedding course, so mesti big boss aku paham kan?

So, berbalik kepasa kursus kawen ni, sesapa yang penah pegi mesti tau kan camana letihnya...sebab kursus tu kan 2 hari...

owh...lupa nak bagitau aku kursus kat Zura's Academic...a'ah tempat ramai artis suka pegi tu....termasuk la Azrinaz Mazhar Hakim, yang sekarang dah jadi isteri Sultan Brunei tu...

Mulanya aku pun x tau la yang aku akan kursus kat situ, sekali myB tunjuk payment receipt...owh...kat situ ke? so ikut je la kan...no prob...

Time aku pegi tu peserta kursus adalah sangat ramai aku rasa ada la dalam 100++ dalam hall tu...aku duduk kat sebelah budak,..eh budak ke? yang kecik molek macam aku...tapi aku tinggi la dari dia...haha...x sedar aku ni rendah...

Tapi aku terkilan sebab x begambar dengan dia, cuma masa gambar reramai aku berdiri seblah dia...tapi aku x beli pun gambar tu sebab mcm x worth it...bagi aku la..

Tapi....kitorang beli buku...bukan kitorang la, en.Uddin yang beli buku tu...PANDUAN PERKAHWINAN...kalau x silap la tajuk buku tu...tebal macam buku Software Engineering yang hard cover tu...camtu la...berat pun berat...ish apa pulak cerita pasal buku ni...

Pasal kursus kawen ni ada jugak yang salah anggap tapi aku rasa bergantung pada individu la nak fikir macamana...lain tempat kursus lain caranya kot...tapi sepanjang aku ikut kursus ni xda pulak ceramah yang pelik tapi banyak menyentuh aspek kesihatan & perhubungan keluarga & juga hak2 yang boleh dituntut sebagai isteri...so kalau terjadi apa2 ada la backup in ur mind...xde la ko terkontang kanting...

Begitu juga dengan prosedur untuk berkahwin monogami ataupun poligami....banyak lagi la pengetahuan yang bleh didapati dalam kursus, tapi ada jugak yang datang sana untuk syarat je...siap kuar masuk hall...heish...rimas tau...kalau ye pun nak g toilet tahan la kejap, ceramah bukannye lama...kejap2 ada break...


senyum sebab dah abis kursus & tengah fikir nak makan apa...


sudahhhh...sekian entry tertunggak aku...

2 comments:

WNA said...

bila majlis nye kak?
:D

~BEE~ said...

Qemm, majlis akak bulan 12 nanti...tapi seblah pompuan buat kat sandakan...meh la datang, penginapan free of charge...