Sila klik ye...thanks

Wednesday, April 8, 2009

Why it must happen to her?

Alhamdulillah adik aku Iqa sekarang berada di rumah bersama mama yang ambil cuti untuk jaga Iqa...Iqa boleh berjalan tapi tubuh dia masih lemah....

Malam tadi parents aku bergegas ke Hospital Duchess of Kent....sebab Iqa cramp kaki lama sangat sampai nangis2... Selepas buat ujian darah malam tadi & tambah air Iqa dibenarkan balik...tapi mama cakap tangan dia bengkak + lebam sebab doctor x dapat cari urat nak amik darah & jugak masa nak masukkan air....

Time kene cucuk tu Iqa nangis mak aku cakap, & dia genggam kuat2 tangan mak aku...(mak aku sorang je temankan Iqa dalam ER, bapa aku tunggu luar).....walaupun aku x nampak, tapi pagi tadi masa mama cerita sambil nangis2, aku jadi sayu.....dapat bayangkan camana Iqa yang bertubuh kurus tu tengah sakit + menahan kesakitan....

Hari tu urat dia pernah terkeluar daripada usus....macam pelik je bunyinya tapi tu la yang terjadi, masa tu mama perasan macam ada benda terbonjol kat bawah perut Iqa...tapi yang tu dah ok dah, sebab doctor kata benda tu x serius....& berita yang sangat mendukacitakan dia....dia tidak boleh berlari lagi + melakukan aktiviti lasak....so sad when I heard that....

but itu la takdir namanya...so, Iqa terpaksa berehat je beberapa hari ni....berat mata memandang berat lagi hati yang terpaksa menerima berita sedih itu...Iqa atlit sejak sekolah rendah & sekarang dah jadi atlit daerah.....Iqa just become 14 years old...

Dia aktif, kalau x berlari, petang2 dia suka main basikal or roller blade...now...no more...I felt so sad for her...camana la dia nak biasakan diri dia nanti.....

T_T




*jiwa kacau...but now I really feel lonely...

4 comments:

Anonymous said...

harap2 sgt dia cepat sembuh.. doa byk2 kat allah ok!

shasha said...

tabahkan hati..insya-allah dia akan sembuh...salam ziarah..

WNA said...

smoga iqa cepat sembuh

MOLY said...

take care of her bee
lily doakan ur sis cepat sembuh
Insya-Allah