Sila klik ye...thanks

Wednesday, January 28, 2009

Sungai Dara

Ha...nama sungai tu glamer ok...nak pegi ke sana pun jalan sangat mencabar ye...disebabkan kitorang pegi bawak 4x4 huhu belagak sket...so agak senang la...tambahan pulak jalan turap ke kawasan Sg Dara tu ngam2 sebijik keta...so kalau ada keta berselisih...tergesel...halal je la ye...

Aku kan selalu dimanjai...huhu...mana penah bangun pagi semata2 nak masak mee hoon...it so not me ok...tapi disebabkan en.Uddin, aku gigih memasak di awal pagi...tapi...tapi...dia lewat bangun, by the time aku sampai umah dia, dia masih tdur.....aku call banyak kali sampai lenguh tangan & badan aku hampir kering macam kerepek d jemur d tengah panas...


on the way ke Tanjung Malim...Penny posing kat belakang...

Perjalanan ke Tg Malim mengambil masa sejam lebih je kot...sebab kitorang gerak dari Sunway kul 10am camtu...sampai Sg Dara yang jauh kat kg Slim tu sebelum kul 12pm...



Ini la direction ke Sg Dara tu....Ikut signboard ke Kg. Slim...ye kawan2...maybe ramai sangat orang yang slim kat kg tu kan...sebab dah dekat2 Slim River gak kot...Nanti ada signboard ke sg Dara tu...kena rajin tengok signboard la...kitorang ni pun pegi atas tunjuk arah Ron...


Baru sampai...turunkan barang, susun2 & makannn...ye la...harusla lapar, x bfast apa pun...gambar makanan pun aku x snap..dah lapar sangat...



Ni namanya aksi melompat didalam air & melawan arus...dah la aku x terror berenang lagi nak buat aksi camtu...over excited dapat mandi air sungai...owh yea...tempat ni bersihhh....tenang je...ramai gak orang datang, bawak family, kan public holiday...



Ni lak aksi menggosok kaki guna batu sungai...gosok badan pun boleh...tapi kalau silap gosok, jadi la macam lengan aku, time mandi x rasa, bila dah kering baru tau, padan muka aku...lengan seblah kiri ni ada kesan melecet yang halus@light2...kalau kena air terasa pedih...adoooi...



muka happy berseri2 lepas balik dari mandi sungai...hehehe...dah lama aku ajak en.Uddin mandi sungai x sangka lak dia bawak pegi meronda sekali....ramai yang tanya aku pegi mana...ni je tempat nye...tapi memang best sangat2...aku balik sampai demam...air sungai tu sejukkk tapi bessst...belum balik kl lagi...next destination is....

4 comments:

Intan and The Boys said...

heheheh.
orang bandor jumpe air sungai gitu le rupenyeee....
sampai demam2.
:D

Mrs. Amie said...

Weee...mandi air terjun...bestnya!

Anonymous said...

assalamualaikum..we call it Sungai Canai..kalao nampak daun-daun ,sampah sarap air dah keruh tu balik la cepat2,sbb tu tanda kepala air atau air pasang nak turun dan sangat tidak selamat untuk terus mandi manda

Unknown said...

ada misteri disebalik sungai nie setiap kali nak kesana mesti ada dugaan macam macam terjadi.. BTW tempat tu seriously nice