Sila klik ye...thanks

Saturday, January 17, 2009

Sarang burung kaler pink

setiap bekas ada 6 ketul/biji...harganya murah je...around Rm5.00..

Nama makanan ni sarang burung (aku bagi nama berdasarkan bentuk & tekstur)...tapi kat Terengganu, makanan ni namanya tapak sulaiman or SEMAN or SEMANG...disebut oleh orang tempatan la...

kasi close up skit...yang putih2 tu tepung, dont worry tepung tu dah digoreng tanpa minyak...

Mula2 aku makan dulu masa makcik2 aku pegi bercuti ke Terengganu...diorang bawak balik macam2 makanan...tapi paling menarik perhatian aku adalah sarang burung ni...actually ada banyak kaler bukan pink saja...


nampak kan? macam mee yang halus...& membentuk sarang burung...

sedap, x manis sangat...tapi nak makan ni leceh skit sebab senang rapuh...nanti tepung tu boleh terkena baju...tapi makcik2 aku adik bradik aku suker je makan sarang burung ni...selalu aku pesan kat en.Uddin bila dia balik kg, tp dia selalu belikan banyak2...aku suker je...

No comments: