Sila klik ye...thanks

Wednesday, January 14, 2009

Bagaimana nak makan jajan tanpa mengotorkan tangan...



kenal x dengan cikedis /keropok/snek/ jajan ini ?

Ada pelbagai cara untuk makan tanpa mengotorkan tangan...yelah kan junk food yang ber'cheese' katanya...bila kita makan, jari / tangan kita akan menjadi kotor kekuningan....so di sini ada 1 tip untuk mengelakkannya...aku selalu guna cara ini la...huhu..tapi sesuai di amalkan d umah..kalau d tempat awam, agak menarik perhatian orang lain... ;-)



ini tangan aku tau...bukan tangan orang lain...snap guna tangan kiri..terror kan? ;p

Step 1 : sila miliki sepasang chopstick x cantik macam chopstik aku pun x apa (FYI:kat umah aku sejak kecil memang biasa guna chopstik,byk pilihan(*iklan))...jika anda tidah mempunyai chopstik, boleh beli di kedai berhampiran...kalau x pandai guna, x apa boleh belajar, tapi makan jajan guna chopstik ini agak mencabar sebab menguji kecekapan menggunakan chopstik...ewah... ;-)



ambil jajan macam ni...agak senang la sebab jajan berbentuk ring...

Step 2:Sila ambil jajan dari dalam plastik dengan berhati2...dikhuatiri jajan terlepas dari chopstik...& apabila jajan terjatuh ke atas baju or seluar anda, ia akan meninggalkan kesan degil... ;-0



ngappp....nyum...nyum...

Step 3: Apa lagi? masukkan la jajan tu kedalam mulut anda...kunyah perlahan2...& nikmati kesedapan junk food... ;->

*tapi snek seperti mamee maybe x sesuai dimakan menggunakan chopstik sebab tekstur yang halus & senang rapuh...nanti abis bersepah, jadi 1 keje lak nak bersihkan kan?

No comments: