Sila klik ye...thanks

Thursday, May 15, 2014

Cokodok je...boleh?

Wei...blog sapa la yang berhabuk ni wei...tiba2 aku teringat pulak Shawqi cakap kat aku hari tu...

"Wei...hari ni takde upin ipin la wei"...penuh confident dia cakap...

Aku apa lagi, "eh, apa wei...wei ni? Shawqi kene panggil mummy bukan wei"...dia sengih2 je tengok aku...tu mesti dia dah tersasul ingat dia cakap dengan kawan dia la tu...

aku rasa semenjak tahun ni, aku makin bertambah sibuk sangat, dengan final year dengan tukar department, dengan sibuk wat keje rumah yang tak pandai abis...

Sibuk2 pun ku mesti pastikan Shawqi pegi school & hantar Adeeb pegi taska....biasa la kan kalau ada anak yang dah sekolah walau play school katanya mesti la banyak agenda.....

Setiap minggu ada je tema pembelajaran dia......so far aku boleh lagi la provide apa yg teacher2 dia mintak...tapi yang aku pening bila time budak2 sambut birthday kat tadika tu....mak oi segala jenis jajan dia bawak balik kat rumah ni...maka kena la aku cepat mengalihkan pandangan dia dari makan semua jajan tu...kalau setakat jelly, air kotak aku ok lagi la tapi kalau dah sampai twisties 2 3 peket memang aku pening...yelah kan tak elok untuk kanak2...anak aku pulak jenis selagi ada benda tu nak makan abis...maklum la kat rumah jajan camtu takde...

Dah esok adalah Hari Guru...so aku baca message book Shawqi malam tadi berbunyi begini "your child are encourage to bring any food tomorrow since we are celebrating teacher's day...OOO...alahamdulillah memang dah niat nak bagi something esok tapi aku plan bagi cupcake je...

Aku tanye la pendapat en.Uddin since dia pun tau pasal tu man ala tau kan ada idea lain...dengan selamba dia berkata " cokodok pun boleh..." nak T.T aku dengar...time aku sekolah dulu pun takde orang bawak jajan untuk hari guru, ini kan pulak cokodok...

Bukan apa, kita mampu kan jangan la sampai camtu...kesian la anak aku tu, haha tapi aku yang terlebih kot...pagi tadi Shawqi bawak cokodok g school ok je...siap nak bagi teacher dia kata... ;D

No comments: