Sila klik ye...thanks

Tuesday, November 8, 2011

Kereta Impian Ke?

Walaupun cuti agak2 lama tapi rasa x puas la pulak.... balik office je terus mengadap keje...menimbun la pulak...tetiba hari ni macam over la pulak...maybe sebab officemate masih ramai yang cuti sebab tu rasa x best keje sorang2...

kita kan bila kita kat office kan, kadang ada je office mate yang suka amik tau pasal kita kan? kalau x berborak langsung nanti dikata sombong atau anti sosial bak kata en.Uddin....ada ke dia kata aku ni anti sosial....aku ni rajin la jugak nak berborak tapi agak2 la kan, aku segan nak becakap kalau dengan orang yang baru ku kenal...lagi satu, aku malas la nak amik tau pasal orang sebab aku tak suka orang menyibuk pasal personal aku...

alkisah la sorang minah ni...lama x lama lebih 10 taun kot aku kenal dia...nama dia kak Ton (bukan nama sebenar)...aku kenal dia since aku study dulu la...sekali sekarang jadi officemate...


Kak Ton: *dok google2 keta & skim umah pertamaku..

aku: *tengah taip report pasal result student yang baru abes exam...

Kak Ton: tiba2 dengan kuatnya bersuara...."ko dok BBP kan? takde ke umah teres murah2 kat situ? umah ko tu berapa ribu?

aku: situ kawasan elite, umah semua besar2 mahal2....umah saya je apartment....nape? akak tengah cari umah ke? umah saya tu husband saya beli time bujang dulu, x sampai 100k...

Kak Ton: ooo....ha'ah.....akak kan dok dengan mertua, x selesa la... tapi tak lama lagi nak beli umah sendiri...nak cari teres la...

aku: ooooo....elok la tu...(hari tu pun kata tak lama lagi tapi sekarang masih lagi dengan ayat tak lama lagi, agak2 berapa lama lagi dia nak cakap camni? bisik hati ku)

Kak Ton: bila keta baru ko nak kuar? loan dah approve ke? ko nak beli Grand Livina ke atau MPV?

aku: terpinga kejap, gigi ketap dalam mulut..."Grand Livina tu MPV la...MPV ni jenis kereta kak bukan brand...tapi husband saya yang decide nak beli keta apa, saya ikut je la"

Kak Ton: ehhh....hari tu ada kuar keta baru...nama Sleepy....lawa...akak siap masuk dalam keta lagi...tapi akak plan nak beli MPV la, nak trade in keta akak tu...tapi akak nak cari umah la jugak, nak cari yang besar skit....(cara cakap x mau kalah ok)

aku tanye sampai 3 kali ok, aku risau aku silap dengar tapi rupanya memang dia sebut sleepy...

aku: ada ke nama keta Sleepy....designer ni dah takde idea ke nak bagi nama yang canggih skit kat keta keluaran baru? fikir hatiku lagi.... "saya pakai je keta yang sekarang ni...masih boleh pakai, lagipun anak baru sorang kak...

kak Ton: emm...bila la nak kaya ni...x tahan la keje sini, gaji akak bulan ni banyak potong....kan banyak hari akak x datang....(merungut2 sendri)....

aku: wat tak dengar & meneruskan keje...




*balik umah aku tanye en.Uddin, ade ke keta nama Sleepy? en.Uddin jawab tersengih macam senyum kambing tau...dia jawab dengan nada yang agak panjang, adaaa....macam semacam je tau...sentaphatimak.... :(





*rupanya nama keta tu...NISSAN SYLPHY....arghhh....

No comments: