Sila klik ye...thanks

Saturday, August 30, 2008

Salam Merdeka

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Kul12 tengah malam nanti genaplah 51 tahun negara kita merdeka...

Bagi aku pengertian merdeka ini kita merdeka dari cengkaman penjajah...tapi sebenarnya kita masih dijajah tanpa kita sedari..itu pendapat aku jadi terpulang pada aku la nak cakap apa pun..

Mau tau kenapa aku cakap gitu? sebab ramai lagi antara kita yang masih kurang bangga dengan negara sendiri, Malaysia...barangan Malaysia...berpa ramai yang bangga dengannya..

Aku tau la aku pun bukan bagus sangat...sebab minda aku masih dijajah...aku pun kurang rasa merdeka sebenarnya..sebab aku 'dijajah' di tempat keja...

Akhir kata..ish..macam bagi ucapan la pulak...

Salam merdeka dari aku, Bee...merdekakan diri anda yang masih dijajah...

Kalau sambut hari merdeka tu pastikan la kita tau & manfaatkan erti merdeka sebenar...




No comments: