Sila klik ye...thanks

Wednesday, January 14, 2009

Bagaimana nak makan jajan tanpa mengotorkan tangan...



kenal x dengan cikedis /keropok/snek/ jajan ini ?

Ada pelbagai cara untuk makan tanpa mengotorkan tangan...yelah kan junk food yang ber'cheese' katanya...bila kita makan, jari / tangan kita akan menjadi kotor kekuningan....so di sini ada 1 tip untuk mengelakkannya...aku selalu guna cara ini la...huhu..tapi sesuai di amalkan d umah..kalau d tempat awam, agak menarik perhatian orang lain... ;-)



ini tangan aku tau...bukan tangan orang lain...snap guna tangan kiri..terror kan? ;p

Step 1 : sila miliki sepasang chopstick x cantik macam chopstik aku pun x apa (FYI:kat umah aku sejak kecil memang biasa guna chopstik,byk pilihan(*iklan))...jika anda tidah mempunyai chopstik, boleh beli di kedai berhampiran...kalau x pandai guna, x apa boleh belajar, tapi makan jajan guna chopstik ini agak mencabar sebab menguji kecekapan menggunakan chopstik...ewah... ;-)



ambil jajan macam ni...agak senang la sebab jajan berbentuk ring...

Step 2:Sila ambil jajan dari dalam plastik dengan berhati2...dikhuatiri jajan terlepas dari chopstik...& apabila jajan terjatuh ke atas baju or seluar anda, ia akan meninggalkan kesan degil... ;-0



ngappp....nyum...nyum...

Step 3: Apa lagi? masukkan la jajan tu kedalam mulut anda...kunyah perlahan2...& nikmati kesedapan junk food... ;->

*tapi snek seperti mamee maybe x sesuai dimakan menggunakan chopstik sebab tekstur yang halus & senang rapuh...nanti abis bersepah, jadi 1 keje lak nak bersihkan kan?

Tuesday, January 13, 2009

Bersama mereka...

After work,we plan to eat together...so starving...so just find 1 nearest place to eat...went to Preemas...Leona went back to fetch Kestas & Fiza....while I went with Privena, her bf & Dorris...

Jumpa kat sana then order pun take time sebab semua menu kat situ nampak sedap...yes people when you get starving then u feel like to eat everything even the elephant! ;p


Leona. Fiza & me (housemates)...aku dgn leona masih pakai baju keja..

agak lama jugak la nak tunggu makanan kitorang sampai, so snap2 dulu...borak2...heish...lambatnya (time lapar menunggu makanan terasa lambat)...sampai aku rasa nak pegi dapur & tolong tukang masak tu supaya cepat masak...boleh?


waiting for the food...tik tok tik tok...Privena' bf, Leona's bf & Leona


actually muka adalah moody sebab lapar, tetiba senyum bila privena nak snap... ;p


KUNG PO CHICKEN (Leona) Cantonese Kue Teow (Privena)


Grill chicken (Bf Leona) Grill chicken cheese (Fiza) Thai Chicken (Dorris)


Selepas makan semangat kembali pulih (x ada kena mengena)....tapi perangai menjadi sedikit sengal...aksi adalah spontan...

bila kita nak pegi makan2 lagi...next location pls... ;p

*entry ini sepatutnya diupload sebelum entry rainbow ice cream...

Yummy...Rainbow Ice Cream...

Sila jangan baca entry ini jika anda belum breakfast ataupun ketika lunch hour...mungkin entry ini akan menyebabkan anda menelan liur akibat melihat gambar kami menikmati ice cream yang sedap ini...Ice Cream Rainbow - WALL'S



I like the color of ice cream...rainbow color, soft & nice...



Step 1. take a waffle cone (no pic for the cone) & put an ice icream into it...put as much as u can...maybe u can press until the bottom of the cone & add in the ice cream...haha...

emmm...yummy

step 2. eat ur ice cream slowly to taste the flavour...dont eat the cone too fast bcoz the ice cream will come out...lamak...forgot to snap Fiza's pic when she eat the cone without ice cream...she love to eat the cone! hehe...



step 3. enjoy ur moment with ur friends...hehe...thanx for the photographer (Fiza)...

Monday, January 12, 2009

X pegi pun...



Balik dari hospital tu ingat nak g IKEA...sekalinye jammed...so kalau dari jauh lagi dah jammed, en.Uddin memang xde la nak cari parking...dah nampak keta berderet parking camni...sah2 la susah nak cari parking lot kan? so...en.Uddin ajak balik... ;(



panas tau time tu...en.Uddin tengah isi angin kat tayar keta dia...aku bukan apa, nak payungkan gak tapi nanti orang kata aku poyo lak...so aku tunggu je la dalam keta...


tayar kanan....seblah tu lak tayar kiri....




En.Uddin dahaga lepas isi angin tu, so singgah masuk Shell jap...aku 'ternampak' ice cream magnum ni...then aku 'terambil' & terbayar...lantas 'termakan'....yummy..



100 plus ni en.Uddin punye...aku pow skit jer...slurp...

aku perlu tidur...zZzZz...

Sunday, January 11, 2009

New Nephew

muka bangun pagi di hari ahad... ;p

Pegi Tropicana Medical Centre...hospital yang baru buka kat sebelah SEGI college kat Damanasara...sangat cantik & x scary sebab masih baru sangat...(sila fahamkan sendiri maksud ayat aku tu ye)...pegi beramai2 & sangat best...owh...aku letih sebab kuar awal pagi... ;p

entry ni entry untuk syarat namanya...makanya nanti aku tepek gambar & buat proper entry...


dah ngantuk...bubye


*en.Uddin telah sabotaj ke'melaram'an aku...dia lupa nak bawak barang shopping yang ditinggalkan dalam keta dia...& dia jugak kata nak bagi next week... kalau dia bagi minggu nipun confirm aku akan pakai hari isnin...waaa...xleh tdo malam la aku...

aku edit entry ni 12/01/2009


tadi snap2 tu sambil tunggu en.Uddin ler..

Aku kuar seawal kul 10am...xde la awal sangat kan...en.Uddin call ajak g umah adik dia sebab akak dia ajak breakfast sekali...en.Uddin jenis yang suka sangat melayan budak2 sebab tu anak2 buah dia semua suka...aku walaupun senang miox around dengan kanak2 tapi x sehebat en.Uddin...huhu... xde motip aku nak puji lebih2...cuma kenyataan benar...



muka Imad ni sebijik mcm muka ayah dia...suka nangis2...



nama betul dia aku lupa la...tapi panggil angah jer...dia ni manja dengan sesapa..time ni dia dah nak merajuk sebab en.Uddin bgambar x ajak dia masa dia bgambar dgn Imad...dia suka berceloteh...& pandai bercakap / berfikir....contoh macam en.Uddin kata, "tutup tin tu nanti masuk semut"...but dia cepat2 cakap "bukan masuk semut la, masuk angin"...

Then ada hal apa ntah tetiba Imad tu nangis...angah ni boleh lak cakap, "eeeiii...Imad ni nangis jer...pening pala angah"...then everybody laughing...



Ni kakak pada angah...dia suka main sendiri2...x berapa cakap sangat tapi kalau kita tanye dia jawab je...

Okkk....aku tau tajuk entry x kena mengena sebab aku x amik pic new born baby sebab aku segan...en.Uddin ni pun xnak snap...& pic furture in law aku lagi la aku x amik...segan seiii...

Saturday, January 10, 2009

MID VALLEY

Lepas balik keja around 3pm aku jumpa en.Uddin....actually ada macam2 hal jadik tapi malas nak tepek kat cni kang marah lak en.Uddin...hehe...biasa la aku ni kalau x puas ati semua nak tepek kat sini mentang2 la en.uddin rajin baca blog aku...konon nak kasi dia alert je...hehe..

snap parking area untuk memudahkan cari tempat parking yang selalu x ingat bila parking kat The Garden ;p

aku ke MID VALLEY...setelah beberapa minggu hajat aku nak ke sana x sampai, hari ni...tapi sebenarnye aku memang plan nak pegi sangat sebab ada Fashion.Living.Sports SALE
kat Exhibition Centre...sebab tu aku beriya2 sangat nak pegi hari ni...huhu



Gambar hasil shopping x ada yang ada gambar makan....aku makan sangat laju dari biasa (biasanya en.Uddin abis dulu sebelum aku)...nasib baik la breakfast kat office aku makan nasi lemak so kadar kelaparan agak perlahan...

bila lapar pinggan aku akan licin...bukan apa biar senang nanti cleaner nak cuci... ;p

aku x puas ati betul dengan harga air kat food court Mid Valley...mahal melampau...ice lemon tea & semua air berkarbonat (bergas macam pepsi, sprite) berharga RM2.80 x masuk tax...kalau air lain xyah cakap la....gilos mahal...

sizzling mee yg dah habis..dah nak abis makan baru la aku amik pic, itupun en.Uddin yg sound..huhu


kat food court mid valley...aku suka design & food presentation...tapi tetap x puas ati harga air mahal sgt!

*(iklan) en.Uddin x pernah cakap "makan cepat sikit" time aku makan kalau dia dah abis dulu sebelum aku...walaupun lambat dia akan tunggu aku samapai abis makan...dia bf yang sangat penyabar..;p


muka aku happy semacam sebab dapat hand bag baru...

Lepas makan lepak kat luar MV dekat starbucks sebab en.Uddin nak berasap...lepas tu masuk MV balik....ingat nak menyopping lagi...tapi x de menda berkenan...sekalinye kawan en.Uddin call ajak main badminton...yang bf aku ni pulak, memang sporty so xleh la aku halang...huhu...nasib baik dah memang nak balik, kalau x, sure aku mengaum...Disebabkan en.Uddin nak balik cepat, aku x amik barang2 shopping...just leave it in en.Uddin's car...lagipun sok aku jumpa dia lagi...so no worries....

Friday, January 9, 2009

090109

Cantik kan tarikh hari ni? tapi hari ni x ada apa2 perkara yang menarik sangat...

melainkan aku sakit2 badan sebab mengangkat kotak2 & cupboards dari office lama...

rasa nak demam pun ada...terus rasa bengang...

Thursday, January 8, 2009

BEDTIME STORIES

Semalam aku tengok movie dengan en.Uddin...tengok online booking dah hampirmpenuh, so seating pun x best...tiket lak dah agak lewat around 9.50pm...gasak la janji dapat tengok...sampai je kat counter tu aku rasa best sangat2 sebab masih ramai yang belum amik reserved ticket diorang...so aku masih boleh pilih seat...finally dapat middle seat...aku sangat sukerrr...




Lakonan Adam Sandler... dalam cerita ni Adam membawa watak sebagai hotel handyman...dulunya hotel tempat dia keja tu adalah motel ayahnya...tapi disebabkan time tu bapa dia dah x mampu nak maintain so dia terpaksa jual...kawan bapak dia tu janji nak bangunkan motel tu jadi hotel & janji nak bagi Adam Sandler ni uruskan hotel tu suatu hari bila dia dah besar...Dia selalu fikir no best ending in a real life....

Tapi segalnya berubah setelah dia jadi 'babysitter' pada 2 orang anak buahnya...cerita nik memang sangat best...cerita yang biasa tapi diselitkan dengan unsur2 humor & ala2 magic...

Berjaya ke dia menjadi pengurus hotel? apakah yang dilalui sepanjang hidupnya? semuanya terjawab di dalam BEDTIME STORIES ni...

So sila la tonton di cinema berdekatan anda untuk mengetahui cerita ini dengan lebih lanjut...bagi aku cerita ni x bosan, sebab aku memang suka tengok cerita2 camni...untuk 5 star aku bagi 4 1/3 star boleh? huhu...jangan tanya napa aku bagi star camtu...sebab nothing is perfect right? huhu...so i cannot give 5/5...

Selamat menonton!

Wednesday, January 7, 2009

HAPPY BIRTHDAY APIZ



Hari ni birthday adik lelaki tunggal aku, Apiz...aku rasa sangat best ada adik lelaki macam dia ni...berdikari & berwawasan tinggi...pada aku dia terlalu berfikir & bersedia untuk masa depan...dia masih muda lagi tapi mempunyai pelbagai aset yang orang lain belum tentu ada pada usia sebaya dengannya....Dia berumur awal 20-an...single but not available..huhu..

dia sangat sporting & selalu dibuli oleh kakak2nya termasuk la aku...no heart feeling...



Ada skit persamaan dengan aku...suka shopping kasut....terlalu menyayangi barang2 persendirian & akan jaga baik2...x suka bising or jerit kuat2 time marah...yang paling aku ingat dulu time kecik aku accident masa kitorang g kedai sama2, naik basikal sendiri2...dia la yang jerit paling kuat & nangis panggil nama aku...he always available to do anything for me...even sometime make me irritating when we meet... ;p

Sharp 12am I msg to him wish happy birthday & say sorry coz I didn't give him any present....he reply, it's ok...at least u remember & it's really meaningful to me...

gilos...aku dah start crying light2...miss him a lot...

Tuesday, January 6, 2009

Work station

Hari tu kitorang pindah office sehari sebelum Tahun Baru 2009...

Aku x rasa seronok di office baru sebab keadaan yang sangat open...macam x ada privacy...& aku menjadi terlalu bz sampai x ada masa nak lunch... di seblah kiri aku adalah Leona...nasib baik ada dia...kerjasama sepakat membawa berkat... ;)



Ini keadaan masa mula2 pindah turun barang...terus setup pc...hmmm haha...sekalinya dah siap pasang, internet x ada wei...mau meroyan semua orang... ;p



ni sebelah kanan aku...x ada sesapa..dinding saja..sekarang penuh dengan pelbagai msg & small notice...hehe...untuk remind aku....note adalah macam kat pc tu...tu ha...nampak kan?



keadaan work station aku...tapi sekarang dah lain...& akan sentiasa up to date...hehe...itu la yg boss kitorang gtau...nanti kau akan snap pic yang latest k...


*entry adalah auto publish, office aku masih belum ada internet.